نیکی ماندگار

نیکی ماندگار

سلام دوستان عزیزم
وبلاگ نیکی ماندگار رو در جهت نشر ترویج مفاهیم وقف ایجاد کردم که انشالله بیش تر با ارزش وقف آشنا بشیم و این فرهنگ زیبا را در جامعه گسترش بدیم
امیدوارم که از مطالب استفاده کافی رو ببرید.

پیشنهادات و نظرات شما مایه خوشحالی من میشه پس حتما از قسمت کامنت مطالب یا قسمت تماس با من که بالای وبلاگ قرار داده شده با بنده در ارتباط باشید.
انشالله عاقبتمان به خیر باشد.
عدنان رحمانی

جشنواره وقف

گسترش فرهنگ ایجاد وقف‌های جمعی و خانوادگی یکی از راهکارهای عملیاتی کردن شعار همه واقف باشیم است.

وقف مشارکتی و گروهی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌گیرد. به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است. افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفا منابع مالی زیاد، ملاکی برای کمک رسانی نیست. شما نگاه بفرمایید هنگامی که فردی به تنهایی قدرت وقف ندارد می‌تواند با کمک اعضای خانواده و یا فامیل  با هر میزان کمک و مشارکت، در ایجاد یک موقوفه جمعی مشارکت داشته باشند (البته به شرط اینکه همه اعضا از یک نیت واحد برخوردار باشند .)

در فرآیند وقف جمعی یا مشارکتی، اموالی مانند زمین، ساختمان و هر چیز دیگری که قابلیت وقف شدن داشته باشد، برای خرید و یا ساخت مشارکتی به مردم معرفی می‌شود و پس از جمع‌آوری وجوه مشارکت مردمی و رسیدن به حدنصاب لازم، آن مال موردنظر خریداری یا ساخته‌شده و صیغه وقف بر آن جاری و به وقف درمی‌آید.

این وقف جمعی به دو صورت ساخت پروژه‌های انتفاعی مانند مدرسه، درمانگاه، بیمارستان، مسجد و مانند آن و یا پروژه‌های منفعتی از قبیل آپارتمان و مغازه، مجتمع تجاری یا مسکونی، مجموعه‌های دانش‌بنیان و ازاین‌دست قابل‌اجرا است.

 

گردآوری و فرآوری : عدنان رحمانی

منابع استفاده شده :

1.سایت ویکی نیکی

2. سخنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی در مورد وقف مشارکتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی